Sådan kan en webshop bruge sammenligningstjenester

En sammenligningstjeneste er målrettet til at give forbrugerne en sammenlignet oversigt over priser på en given fra forskellige webshops, så de kan finde varen online til den billigste mulige pris. En af de største sammenligningstjenester i Skandinavien til dette, er comper, der samler produkter fra forskellige webshops rundt om i verden. Man kan dog ligeledes skabe en variant af sammenligningstjeneste på din egen webshop.

Dette kan derfor være en god idé, da det kan hjælpe dine potentielle kunder med at danne sig et overblik over fordele og ulemper ved dine produkter. Derved kan de være mere tilbøjelige til at foretage et køb på din webshop fremfor konkurrenternes webshop. Det er derfor en væsentlig faktor, hvis man driver online virksomhed, og ønsker at øge sit salg på sin webshop. 

Alle sammenligner priser

Alle forbrugere der handler online, sammenligner priser fra forskellige webshops. Forbrugerne sammenligner dog ikke kun produkter fra forskellige webshops, men også forskellige produkter fra den samme webshop. Denne sammenligningsadfærd gælder for både private forbrugere og virksomheder, som besøger online webshops.

Derfor kan det være en god ide, at det er nemt og simpelt for forbrugerne at sammenligne priser på din webshop.  Hvis det viser sig at være en udfordring at sammenligne dine produkter på din webshop, er der en god chance for at de besøgende på din webshop ikke resulterer i at være kunder.

Hvad forventer dine kunder?

Når forbrugerne besøger din webshop, er webshoppens vigtigste egenskab produktsiden, og med fordel gerne som en punktliste, så det er overskueligt og brugervenligt for forbrugerne. Dette kunne være i form af en oversigt over lighederne og forskellene ved at sammenligne produkter. Dette kan være en god ide, da det kan virke frustrerende for forbrugerne, hvis de selv skal danne sig et overblik ved at nedskrive produktegenskaber og derefter kigge efter forskellene mellem de forskellige produkter.

Hvad skal der sammenlignes?

På din webshop, er det essentielt at der tydeligt er skabt en differentiering mellem dine produkter. Det er dog ikke udelukkende i forhold til priser, men alle parametre af dine produkter, som sælges på din webshop. Hvis man som webshop ikke selv er sikker på, hvad der er forskellen mellem produkt to forskellige produkter, hvordan kan man så forvente, at en potentiel kunde kan vide det? Hvis du vil sammenligne produkter på en meningsfuld måde, skal du vide, hvad de afgørende faktorer i forbindelse med et eventuelt køb, ville være for dine potentielle kunder.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *