Sundhed og uren hud – og hvad du bør gøre

Tit og ofte, når vi mennesker får uren hud, så er der en meget naturlig årsag bag. Acne og tør eller irriteret hud kommer ikke bare ud af den blå luft. Derfor er der også mange gode måder hvorpå du kan gøre dig selv klogere på hvad det er der har \’triggeret\’ denne omgang acne. Det der er med acne er, at selvom det er en ganske ufarlig ting at døje med, så har det en kæmpe stor indflydelse på hvordan vi mennesker går og har det med os selv, dette gælder specielt hos unge piger/kvinder.

Hvis du efterhånden synes at du har prøvet det meste for at undgå at få irriteret og uren hud, så kan du med fordel læse rådene herunder eller besøge www.chekos.dk, der har et utal af forskellige artikler og produkter. 

Sundhed, en oversigt

Når der bliver snakket om sundhed er det vigtigt at skille imellem de forskellige underkategorier, det gør det nemmere at kortlægge hvor du i sidste ende bliver nød til at gøre noget, for at få renere hud (og måske mere velvære)

  • Mentalt Sundhed
    Dækker over hvordan du går og har det med dig selv, om du har meget travlt på arbejde eller i skolen og om du kan kapere det. Om der er bøvl derhjemme eller om du måske ikke er glad hvor du er i livet. 

    Mentalt sundhed spiller i høj grad sammen med velvære og er ofte en af kickstarterne til stress. Hvis man går og er usikker på sig selv, vil ens krop også vise det. Det kan være at man får render under øjnene fordi man ikke sover meget, eller uren hud fordi man ingen appetit har og derfor ikke spiser noget som helst. 

  • Fysisk Sundhed
    Er hvad du spiser og hvor meget du motionerer. Det er en utroligt stor spiller når det kommer til uren hud. Man er hvad man spiser, som man siger, og det har aldrig været mere sandt end i dagens Danmark, hvor mange spiser meget mere fastfood end normalt hjemmelavet mad.

    Lad os tage et eksempel. Hvis du går og føler dig småstresset fordi du ikke har meget tid til rådighed, så er der gode chancer for at du skærer ned på de hjemmelavet måltider og laver noget hurtigt istedet – det mindsker ikke stressen at fylde dårlig benzin på din bil. 

Hvis du kan se dig selv i en af overstående eksempler, bør du tage en periode hvor du ændrer i vanen for at se om den kan være skylden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *