To råd til at vurdere om du er stresset

Stress er noget der kan krybe op på hvem som helst. Selv de stærkeste personligheder bukker til sidst under for stress og bruger oftest resten af deres liv på at komme tilbage op på hesten – men oftest uden hjælp. 

Stress er nemlig en af de mest modbydelige sygdomme og sindtilstande vi mennesker har. Det slår folk ud af kurs, ødelægger venskaber og familierelationer og selvom det er slemt og irriterende at være sammen med en der har stress, så kan du være 100% sikker på, at det har det meget værre end dig. 

Men når stress er så svært at vurdere om man \’har\’, hvordan kan man så vide sig sikker? 

Den første ting vi slår fast i dette indlæg er at stress er ikke noget du får, det er noget der kommer af at håndtere stressede situationer – om det så er mentale eller fysisk stressende. Og de der virkelig bliver ramt af det, har befundet sig i det førnævnte omgivelser meget længere end de burde – og det er der rigtig gode chancer for at de også godt selv ved. 

  • Råd nummer 1
    Der er ingen der kan sige det bedre end John Lennon Time you enjoy wasting wasn\’t wasted. Noget de fleste glemmer at gøre, er nemlig at bare spilde tiden engang imellem, om det så er på en ligegyldig gåtur for at få lidt luft, om det er på at stå i køkkenet for en gangs skyld eller om det vitterligt bare er at ligge på gulvet, høre den der gamle plade du havde i reolen og bare ånde lidt op – som du plejede. 

    At spilde tiden er noget vi alle kunne have godt af, men når man er stresset er det nok også en af de absolut hårdeste ting at gøre – for tid er penge og penge er tid – og det er de færreste der har lyst til at spilde penge, selvom det kunne redde dit helbred.

  • Råd nummer 2
    Stress symptomer er noget der kan være svære at få øje på, for de minder mest af alt bare om en god gammeldags omgang dårligdom – uoplagthed, svært ved at fokusere, ondt i hovedet og så videre.

    Løs dem med Massage. Massage er for mange topfolk den ideele pause. Her kan man få lov til at slappe af i musklerne og ånde helt ud – den ideele pause. Derudover udløser massage også dopamin og serotonin i vores hjerne, hvilket er med til at gøre os mere naturligt glade. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *